Tuesday, October 18, 2011

KISAH MENYAYAT HATI

As salam peeps!


Mesti ramai dah tengok kisah menyayat hati adik Yuen ni. Saya sendiri rasa nak menangis tengok video ni masa TV3 siarkan dalam buletin utama. 




Ya Allah, sumpah saya kasihan dengan adik Yuen ni. Digilis sebanyak dua kali oleh van dan kemudiannya lori. Yang saya kesalkan, kenapa manusia-manusia yang lalu lalang di situ boleh buat tak tahu dengan adik Yuen ni? Kenapa mereka begitu sampai hati membiarkan adik Yuen menderita kesakitan? Hanya manusia ke-19 yang angkat dia letak di tepi dan bila mak dia datang tengok keadaan dia saya tahu bertapa sedihnya dia bila tengok anak dia dalam keadaan begitu.


Saya tahu mungkin kalau berlaku di Malaysia, masyarakat kita masih ada rasa bertanggungjawab dan nilai kemanusiaan untuk bantu adik ni.


Semoga kisah adik Yuen ni menjadi pengajaran untuk kita semua..



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...